BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, January 28, 2010

FASHION SHOW,FASHION SHOW.FASHION SHOW






MISSAS BUTIK akan mengadakan Fashion show pada 4hb February, bertempat di Bukit Kiara Equestrian Ballroom Club pada jam 8mlm.Sebanyak lebih 30 pasabg pakaian akan diperagakn oleh model2 spt Dress kami,baju kurung,moden,kebaya dll.

So nantikan liputannya oleh staff kami nanti.

Saturday, January 23, 2010

Jaafar Antik dan Missas Antik )


Pos rega RM10 hengget setengah




Set bunga padi dgn 4set cawan+ piring dan 1 biji teko padi.Teko aladin lagi.

Aladin Padi



Dah lama nak masuk gambar ni, asyik ketinggalan dibelakang dek sibuk dgn benda2 lain yg tak masuk book dlm ni le,set ni dah lama so saya selitkan pada masa aktiviti tu, lama dah juga tu.



Pertemuan hari Jumaat yang havoc gitu dengan otai antik yang femes dengan bunga matahari,siapa lagi kalau bukan abg Jaffar. Kami bersama-sama bertemu dan berborak-borak pasal antik,rekod2 lama, dan sambil membelek-belek dengan kak Diana yang sempoi gitu, janji masyukkkkkk, kak oiiii. Depa ni suami isteri pelakon drama,nasiblah hari tu mereka ada disitu, kalau nggak ya,mau pusing balik dehhhh. Sempat pekena cendol pulut dan rojak lagi tepi gerai tu,  memang best lah, takpe kak nanti saya melepak lagi dgn akak,, Abang Jaffar memang saya tahu peminat antik,saya pun sama,so memang sama minat. Ni pos rega 100hengget setengah.

Nantilah, insyaalah kalau ada masa ngam, boleh kita berkolaborasi dan bergeder-geder lagi,maybe di suatu masa lain dan untuk program yang lain yerrr. Selamat berantik-antik banggg.

Itulah sebenarnnya ramai yang minat seangkatan dengan yang lain-lain tu, sapa kata celebriti cm kami tak minat antik2 ni, pergh jangan u...,Agaknnya koleksi kat umah abg Jaffar ,melotops mak kau,mebeles confirm punya,

Tuesday, January 19, 2010

Cawan Wild Rose Dah sampai









Seronok lah hari ni,senyum sampai ketelinga sebab barang yang saya tunggu sampai depan mata dibawa oleh guard saya, nak tahu dari mana, dari Pondok Nur Salam (thank u yer kak nur).Datang dari jauh tu benda ni, nun di Serawak sana,barang semua dalam keadaan baik dan dibungkis rapi,excellent!!!!!!

Lepas ni kan kalau ada lah jumpa teko nya Wild Rose tu ,bolehlah bagitau saya,dgn lapang hati saya nak beli hehehe,Apa yang menariknnya set Wild Rose ni ialah,warna bunga ros itu sendiri yang menawan dan hidup , sesuai dgn nama dia Wild Rose kan!! Saya percaya ramai yang dah ada set ni macam Yatt/cmg dll juga.So cuci2 lah mata,mak tak marah nyah!!!!

Friday, January 15, 2010

Orange Sakura dan Mangkuk Kangkung




Olala, akhirnya saya dah jumpa tekonya,mangkuknya. Sakura oh sakura, so tak lah lagi cawan tu duk sorang2, walaupun datang dari daerah yang lain2, teko tu dari kak Ina, cawantu di Amcorp Mall.Edit je kat sini trus,hehehhe, cuma mangkuk tu warnanya mcm lain sikit la, tapi made in Japan kat bawah nya. Entahlah adik beradik juga lah, tapi tiri kut.










Cawan golden sakura(orange)
Made In Japan

 









Mangkuk Bunga Kangkung saiz besar

Tak kiralah berapa harga bagi set cawan yang ada cuma itu jer, saya rembat aje, sebab warnannya yang garang,golden dan orange, memang klasik, cuma takdelah lengkap, rasannya saya pernah ternampak set sakura mcm ni di blog kengkawan tapi saya tak ingat blog siapa agknnya.Saya dapat di Ampcorp Mall pada suatu petang yang lebat hujannya, lalu saya pun berjlan2lah dibawah,cuci mata begitu juga dengan mangkuk kangkung saiz besar dan bercop dibadannya tu, cantik berkilat koooooo, saya terus je ambik tanpa sempat menjawab soalan atau talian hayat, tak main, terus jer koooo.Boleh tahan jugak reganya diletak siapeks ni,Mentang2 lah ,pantang org bukak mulut tanya rega, hehehheh.Cukuplah koleksi kangkung saya, buat masa ni,kalau dapat nak cari set lengkap tuk koleksi orange sakura tuh!!!!! Tunggu n3 tuk set cokelat orange Japan ni yer, insyallh dapat tu tak lama lg.Dan juga mangkuk bunga kangkung yg kecik2 juga.Adik dia.

Dah dpt pun, satukan n3 nya , tak yah buat n3 banyak2 kali,kangkung pun mcm tu juga, sat nooo


Wednesday, January 13, 2010

Teko dan cawan victorian rose



 

 

 






Alahai jauh perjalanan teko VCR saya ni, naik kapal lagi, dari kuching sarawak.Lama juga menunggu campur cuti hujung tahun dan awal tahun dan mcm2 lagi, akhirnnya tibalah juga dirumah saya,terimakasih kak Nur yer. Saiz teko ni comel jer, rendah dan dempak, tapi memang cun ler!!!

Cawannya pula datang dari mana yek,, jap ingat2 dulu, De Classic,Penang mali . Mudah lupa dah banyk tu........... tengok jauh2 boleh bersatu ,memang terharu jugalah.....
Dan yang atas sekali tu pulak tak taulah bunga apa namenya, sja saya sekalikan tumpang buat sementara mendapatkan gandingan serupa.Nama bunga saya tak tau ler pulak tp bolehlah.
Di teko tukan ada bunga di kedua2 belah badannya, begitu juga dgn cawan tu, cuma bezanya gambar ros di teko tu lebih cerah dari cawan tu, pudar sikit. Takpelah noooo.